premiera Deadpool 2 (napisy)

Deadpool 2 (napisy)
reżyser: David Leitch | gatunek: Akcja; Komedia; S-F
grają: MULTIKINO

premiera Bóg nie umarł: Światło w ciemności (lektor)

Bóg nie umarł: Światło w ciemności (lektor)
reżyser: Michael Mason | gatunek: Dramat
grają: HELIOS

premiera Nasze najlepsze wesele (napisy)

Nasze najlepsze wesele (napisy)
reżyser: Olivier Nakache, Eric Toledano | gatunek: Komedia
grają: MULTIKINO

 

 Recenzje

 
Recenzja. "AmbaSSada"
Niesamowite jest to, że reżyser, który zrobił takie nieśmiertelne przeboje jak „Vabank”, „Kingsajz” czy „Seksmisję”, popełnia taki filmowy pustostan jak „AmbaSSada”. Kuriozum, anomalia i paradoks w jednym. I zapewne nie uwierzy w te słowa ten, kto – niestety – sam nie zobaczy. A wtedy zacznie oczy i uszy przecierać i zastanawiać się jak piszący te słowa, czy u Machulskiego-twórcy pomysłowego oraz wyrazistego rozwija się filmowa demencja, czy też jest coś jeszcze innego, ale równie niepokojącego.

„AmbaSSada” to twór całkowicie niedopracowany – na wszystkich płaszczyznach: pomysłu, scenariusza, reżyserii, aktorstwa i realizacji. I to wszystko razem wzięte sprawia, że seans aż boli (a ból jest wynikiem rozczarowania, zaskoczenia i szoku, chociaż sam zwiastun filmu już na to przygotowywał) i niewiele brakuje, aby stał się śmiertelną dawką nudy, ponieważ "AmbaSSada" jest bardziej drewniana niż Pinokio zanim stał się prawdziwym chłopcem. Pomysł na "AmbaSSadę" mógłby stać się prawdziwym filmem, gdyby Machulski porządnie nad nim popracował. Wtedy uniknąłby końcowego efektu, jakim jest wrażenie, że mamy do czynienia z filmowym ćwiczeniem niewprawionego reżysera, a nie z produkcją uznanego i ciągle cenionego twórcy. A tak skończyło się na odgrzewaniu starego kotleta ("Ile waży koń trojański" – w tym filmie Machulski też nas przenosił w czasie) a przede wszystkim na zamówieniu tego samego, co pan obok ("O północy w Paryżu" Woody’ego Allena – do tego filmu najbardziej nawiązuje Machulski) bez wcześniejszego zapoznania się, jak i z czym to coś się je. Zresztą filmowych cytatów i autocytatów jest tutaj co niemiara. Nie przytaczam ich więcej, by osoby, które będą próbowały przetrwać seans, mogły zająć się chociażby ich wyłapywaniem.

Nie pomogło nawet obsadzenie wszechobecnego już, co na dłuższą metę dobre nie jest, Roberta Więckiewicza (skądinąd świetnego aktora, który lada moment stanie się aktorem wcielającym się etatowo w znanych – żeby nie powiedzieć „wielkich” – ludzi, i to bez większej charakteryzacji!) oraz Adama „Nergala” Darskiego – speca od artystycznego niszczenia Biblii. W przypadku tego pierwszego reżyser każe nam śmiać się chociażby z głośnego i gwałtownego wypróżnienia jego bohatera. Natomiast w przypadku tego drugiego to nie ma się z już z czego śmiać. Bo Darski ma tu tylko poważnie i groźnie wyglądać.

Żeby nie wiało aż takim negatywizmem, napiszę, że najjaśniejszą stroną „AmbaSSady” (taką ponad półtoragodzinną akcją reanimacyjną; taką strzykawką z adrenaliną w serce) jest Magdalena Grąziowska. Patrząc na nią i słuchając jej, jak próbuje radzić sobie z topornymi kwestiami, śni się nie tylko o Warszawie. I tylko dzięki niej i jej urokowi emanującemu z ekranu nie wyszedłem z kina przed pojawieniem się końcowej listy płac.

Podsumowując: Jak na film o przenoszeniu się w czasie (a to u Machulskiego dzieje się za sprawą windy) w "AmbaSSadzie" jest tyle magii i uroku, co składników odżywczych w fast foodzie. I z filmem twórcy „Killera” będzie jak z tego typu jedzeniem: wszyscy mają świadomość jego niezdrowości, ale i tak większość (s)konsumuje.

Dominik Nykiel
dominon@interia.pl


Tagi: AmbaSSada , recenzja , Dominik Nykiel
Data wprowadzenia: 2013-10-28
 

 Komentarze

 
Twój podpis
Treść:
Tylko zalogowani użytkownicy
mogą dodawać komentarze. Zaloguj się

Portal resinet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i wypowiedzi zamieszczanych przez internautów. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

 Zapowiedzi

 Reklama

 Recenzje

 Resinet poleca

Wyspa psów
(Animowany; Przygodowy Niemcy, USA)

Cudowny chłopak (napisy)
(Dramat; Familijny USA, Hongkong)

Nić widmo (napisy)
(Dramat USA)

Han Solo: Gwiezdne wojny - historie (napisy)
(Przygodowy; S-F USA)

Avengers: Wojna bez granic
(Akcja; S-F USA)

Deadpool 2 (napisy)
(Akcja; Komedia; S-F USA)

Nigdy cię tu nie było (napisy)
(Dramat; Thriller Francja, USA, Wielka Brytania)

Dziewczyna we mgle (napisy)
(Kryminał; Thriller Francja, Niemcy, Włochy)

Jurassic World: Upadłe królestwo
(Przygodowy; S-F Hiszpania, USA)

Taxi 5 (napisy)
(Akcja; Komedia Francja)

Prawdziwa historia (napisy)
(Thriller Belgia, Francja)

 Dla dzieci

Coco (3D, dubbing)
(Animowany; Familijny USA)

Tedi i mapa skarbów (dubbing)
(Animowany Hiszpania)

Gnomy rozrabiają (dubbing)
(Animowany Kanada)

Jaskiniowiec (dubbing)
(Animowany; Przygodowy Francja/Wielka Brytania)

Luis i obcy (dubbing)
(Animowany; Familijny Dania/Luksemburg/Niemcy)

Futrzaki ruszają na ratunek
(Animowany Rosja)

Kaczki z gęsiej paczki
(Animowany; Komedia Chiny/USA)

 Filmoteka

 Warto zobaczyć

Sprawdź aktualny repertuar kin

 Konkursy

Chwilowo brak konkursów

 Dzisiaj w kinach: poniedziałek, 21.05.2018 r.

HELIOS

Deadpool 2 (dubbing) 13:30, 19:00,
Deadpool 2 (napisy) 10:30, 12:30, 15:15, 18:00, 20:45, 21:45,
Kaczki z gęsiej paczki 10:00, 11:15, 16:15,

HELIOS Galeria

Deadpool 2 (dubbing) 10:45, 13:30, 16:15, 19:00,
Deadpool 2 (napisy) 12:30, 15:15, 18:00, 20:15, 20:45, 21:45,
Kaczki z gęsiej paczki 10:15, 12:45, 15:00, 17:15,
Rampage: Dzika furia (napisy) 13:15, 19:30, 22:00,

MULTIKINO

Deadpool 2 (dubbing) 10:45, 13:20, 17:20,
Deadpool 2 (napisy) 12:10, 14:45, 15:55, 18:30, 20:00, 21:10, 21:45,
Kaczki z gęsiej paczki 10:10, 11:40, 13:40, 17:00,
Piotruś Królik (dubbing) 10:30, 12:45, 16:35,
Rampage: Dzika furia (napisy) 12:25, 17:15, 19:45,
Taxi 5 (napisy) 15:00, 19:55,

ZORZA

 Ostatnio dodane

 Promocje kin

 Kontakt

Rzeszowski Portal Informacyjny resinet.pl

tel.  017 85 06 396
fax. 017 85 06 397

e-mail: kina@resinet.pl

Tutaj znajdziesz nasze pełne dane kontaktowe.